Sankthansaften på Nordstrand bad

Categories Min vintage garderobe

Etter bestefars bursdagslag dro mamma og jeg ned til Nordstrand bad for å se på St. Hans bålet. På grunn av bålforbudet var det ekstra spesielt å se flammene danse og høre veden knitre. Nordstrand vel hadde stelt i stand et veldig fint arrangement for denne dagen. Det var blant annet levende musikk hvor enkelte par dristet seg til å danse. Det mannlige bandet het Empty Souls og spilte utvalgte sanger fra 50- og 60-tallet. Dette var jo midt i blinken for meg!

Hadde jeg hatt en kavaler hadde jeg nok tvunget vedkommende til å danse med meg. Det er litt kjedelig å sitte og se på mens andre svinger seg rundt til musikken.

Dagens antrekk var den gule kjolen som jeg kjøpte på Beyond retro i Stockholm. Jeg har valgt å kalle den Malin-kjolen etter en karakter fra den svenske TV-serie «Vi på Saltkråkan.» Dette var en serie for barn der første episode kom ut i 1964. På Instagram her forleden kom jeg over en selger som solgte en kjole som var svært lik min egen. Jeg tok kontakt med henne og det viste seg å være en identisk modell. Hun kunne fortelle meg at den opprinnelig var fra Amerika. Den var en såkalt juniormodell fra 50-tallet. Sannsynligheten for at den skulle komme til Sverige for så å bli plukket opp av en nordmann kan ikke være særlig stor.

De siste bildene i innlegget viser hvordan hennes salgsannonsen så ut.

Selger/ seller: @vintage_wato_oe

Short translation: After celebrating my grandfather’s birthday my mom and I went to celebrate Sankthansaften on a beach. The dress I’m wearing is one I bought in Sweden at Beyond retro. It’s an American junior dress from the 1950s.

#sommer #sommerferie #oslo #nordstrand #nordstrandbad #levendemusikk #band #sankthansaften #sankthansbål #bål #vintage #retro #1950 #1960 #dans #strand #hav #beyondretro #solskinn #secondhand #sun #summer #holiday #retrostyle #vintagestyle

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *