Ekebergmarkedet høsten 2018

Categories Min vintage garderobe

Denne helgen var det igjen duket for det store markedet på Ekeberg. Etter en fredag med øspøsende regnvær og sterk vind var jeg redd det hele skulle avlyses. På dagen for markedet våknet jeg overraskende opp til sol fra klar himmel. Antrekket jeg skulle ha på lå allerede klart på stolen. Det var bare å hoppe i klærne og komme seg av gårde etter en god frokost. Som vanlig var det min mor og jeg som tok turen opp. Det er alltid fint å ha med en hjelpende hånd ved slike anledninger. Spesielt med tanke på fotograferingen og bærehjelp ved eventuelle funn. På Ekebergmarkedet selges alt fra CD-er til porselen og krystall. Noe for enhver smak skulle man jo tro. I tillegg til salgsboder er det også en del utstilte kjøretøy. Både busser, motorsykler og diverse veteranbiler. Disse står blankpolerte og skinner i solen.

Ekebergmarkedet blir arrangert to ganger i året. Dette er den fjerde gangen jeg er med på begivenhetene. Ved de tidligere anledningene har jeg ikke kjøpt noe særlig. Det eneste jeg fikk med meg sist var et sølvfarget fat med håndtak. Dette var noe jeg hadde tittet etter i en rekke brukt- og vintagebutikker.

Med som er mest gøy ved slike markeder er at man kan se på alt det rare som er der. Det samme gjelder for så vidt observasjonen av menneskene som er med. Her er alt fra motorsykkelkjørende mannfolk med ølmage til små eldre damer med fulle bæreposer.  

Denne gangen var jeg ikke på utkikk etter noe spesielt. Når man har flyttet hjem igjen til sine foreldre er det ikke akkurat så mye ekstra plass å oppdrive. Likevel slo jeg min egen rekord i antall ting som fikk bli med meg hjem. Hele fem nye skatter er jeg blitt den glade eieren av. Tingene skal dere få hilse på i neste innlegg her på bloggen.

Håper dere får en fin helg videre!

Short translation: This weekend my mom and I attended a huge outside antique marked at Ekeberg here in Oslo. Besides antiques there were handmade items, tools, CDs and old cars exhibited there. I usually just attend because I find it amusing to see all the things that people are selling and presenting, but this time I actually managed to find some treasures. I’ll be taking some proper photos of the my findings before I show them to you guys. So stay tune for that!

#oslo #helg #lørdag #sol #ekebergmarkedet #marked #ekeberg #høstmarked #koselig #gjenbruk #antikk #nvk #norskveteranvognklubb #40tallet #50tallet #biler #veteranbiler #kjole #drakt #skatter #secondhand #vintage #retro #fleamarket #car #treasurehunting #shopping #ootd #1940s #1950s

6 kommentarer

6 thoughts on “Ekebergmarkedet høsten 2018

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *