Hvordan påføre leppestift (lang holdbarhet!)

Categories Hverdag og fest

Det finnes sikkert mange tutorials rundt dette emnet, men på grunn av ønsker fra flere lesere har jeg satt sammen en liten guide til hvordan jeg påfører leppestift. Det er vel leppestift i rødtoner som folk frykter mest, derfor tar jeg for meg denne. Metoden fungerer selvsagt på alle farger.

Det du trenger:
Foundation eller concealer
Lip liner
Leppestift I valgt tone
Børste til å påføre leppestift (valgfritt)
Tørkepapir eller kleenex

Slik gjør du:


1. Start alltid med et godt grunnlag. Påføre gjerne leppepomade eller bruk en skrubb som er laget spesielt for leppene.
2. Påfør foundation eller concealer på leppene og la dette tørke. Dette skaper et “blankt lerret” og vil bidra til økt holdbarhet.


3. Tegn opp leppene med blyanten og fyll inn.


4. Påfør det første laget av leppestift. Bruk gjerne en børste for dette steget da det vil hjelpe å bevare de forrige lagene.


5. Blott leppene mot et tørkepapir.


6. Påfør siste lag med leppestift og blott gjerne igjen. Så er du ferdig!!!! Dette er den beste metoden jeg har funnet og den jeg pleier å bruke. Hvordan liker dere å gjøre det? Har dere noen tips å dele?

Short translation: Here’s a quick little tutorial showing how I apply my lipstick! This is my method to ensure that the lipstic stays on and looks good through the whole day!

#rød #leppestift #pinup #stegforsteg #howto #tips #lipstick #curls #favoritecolor #classic #retro

5 kommentarer

5 thoughts on “Hvordan påføre leppestift (lang holdbarhet!)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *