Retro høstsminke

Categories Min vintage garderobe


Hei dere! Nå er det en stund siden jeg har delt litt sminke-inspirasjon her på bloggen, så jeg tenkte at siden vi er på vei inn i en ny årstid ville det passe fint. La oss begynne! Start med å påføre din vanlige base. Her har jeg brukt en primer og foundation, påført med en strippling/buffing kost. Husk å påføre litt foundation på halsen også for en jevnere overgang. Legg så lett på litt concealer der du føler du trenger det.


Så er det tid for øyesminken. Start med å påføre en sandfarget varm øyenskygge over hele øyelokket. Gjerne en med litt glitter i.


Legg så en matt lys brun farge i din naturlige globallinje (linjen over øyeeplet). Husk og duse ut denne linjen så den blir mykere og mer naturlig.


Et viktig element for denne stilen er eyelineren. Påfør en tynn linje så nære vipperoten som mulig.


Bruk så litt av den samme brune øyeskyggen fra tidligere til å markere nedre del av øyet. Påfør så maskara på vippene både oppe og nede.


For virkelig å få frem denne høst-looken gikk jeg for en blush med en oransje undertone. Jeg har faktisk hørt at en slik sminkefarge kan få deg til å se eldre ut. Fint for dere som måtte ønsker det!


Noe som jeg synes hører årstiden til er en mørkere leppefarge. Jeg går jo vanligvis for en sann rød som det ofte blir kalt, så dette er ganske annerledes for meg. Hva synes dere?


Jeg har stylet håret mitt slik jeg pleier, men jeg valgte å ha det i en midtskill. Her er et innlegg hvor jeg går mer i detalj om hvordan jeg krøller håret: Pin curls


Short translation: New makeup look for the new season where I choose to focus on warm tones and a dark lip. What do you guys think?

#sminke #høst #stegforsteg #høstlook #katteøye #brun #godmorgen #lørdag #vintagestyle #pinup #autumnlook #autumnmakeup #brown #makeuptutorial #makeup #pincurls #retro #smile #style #nofilter #hair #look #eyes #loveit #beauty #sweet #goodmorning #autumn

3 kommentarer

3 thoughts on “Retro høstsminke

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *