Mine favoritter

Categories Hverdag og fest

Her kommer et kort innlegg med mine favoritting!

Hår accessoirer


Hva jeg dekorerer håret mitt med pleier å variere litt fra årstid til årstid. Nå rundt juletider har jeg ofte røde sløyfer i forskjellige størrelser som jeg fester i håret med spenner. På sommeren går det ofte i blomster, både falske laget av stoff og noen ganger ekte som jeg plukker på min vei.

 Sko


Mine favorittsko kjøpte jeg på en tur til Stockholm i sommerferien. Skoene er laget av skinn med en solid hæl av tre. Disse sandalene passer til absolutt alt. Er de ikke skjønne?

Naglelakkfarge


Halvmåne manikyr helst med rød og hvit neglelakk. Denne looken var svært populær blant filmstjernene på 1930-tallet. Da lot man gjerne “halvmånen” være fri for neglelakk.

Strømpebukse


Nå for tiden går det jo mest i strømpebukser av ull og likende, men juleantrekket blir ikke helt det samme uten pene strømper til. Min personlig favoritt har søm detaljen som dere ser på bildet.

Blomst


Mange vil kanskje si det er litt kjedelig, men jeg er veldig glad i røde langstilkede roser. Som med mine favoritt sko passer roser til alle anledninger.

 Middagsrett


Løvehodekjøttboller i nuddelsuppe. Dette er en helt fantastisk kinesisk rett hentet fra en av mine kokebøker.  Her kombinerer man alt det beste fra det asiatiske kjøkken.

Favoritt årstid

 
Selv om alle årstider har sin sjarm er min klare favoritt sommeren!

 Godteri

 
Dette bildet er hentet fra forrige innlegg da jeg laget hjemmelagde karameller. Oppskriften og fremgangsmåten kan du se her: http://kajakulbraaten.blogg.no/1450123519_gammeldagse_fltekaram.html

 

Hvis noen ønsker steg for steg på noe av det dere har sett her, er det bare å legge igjen en kommentar. Hva er deres favorittsaker?

 

 Translation: List of some of my favorite things

#favoritt #sko #godteri #liste #karamell #vintage #rose #strømper #håroppsats #blomster #favoritethings

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *