Åpen bil, jentedag og lunsj

Categories Hverdag og fest

En av de siste dagene før skolestart dedikerte mamma og jeg til en koselig jentedag. Vi fikk låne pappas Alfa Romeo spider fra 70- tallet og planla en liten kjøretur i noen fine områder sør-øst for Oslo. Det å kjøre åpen bil føles ikke alltid like elegant som man kanskje forestiller seg. Det er nærmest umulig å bevare frisyren for eksempel, men det er selvsagt noen triks som kan hjelpe. Et av disse er å knyte et sjal eller skjerf rundt hodet. Dette var noe både mamma og jeg gjorde på denne turen. Jeg må innrømme at vi følte oss litt tåpelige, men når jeg ser tilbake på bildene ser det stiligere ut enn jeg følte meg i øyeblikket. Håret ble litt flatt, men holdt noenlunde på formen også.

Kjole: Kollektivet, Grandmas wardrobe
Kjørehansker: Vintage, Kjøpt i Stockholm på Herr Judit
Sko: Sweeks sandaler

Etter å ha kjørt en tur stoppet vi på Villa Sandvigen ved Gjersjøen. I følge deres egne sider har stedet vært et serveringsted i 150 år. Det er jo ikke bare bare. Selve bygget ligger svært idyllisk til omkranset av et lite hageanlegg med blant annet hvitmalte benker og en liten bro. Stedet blir ofte leid i anledning bryllup, fester og minnestunder.

Mamma og jeg bestilte hver vår rett til lunsj. Heldigvis kunne de stille både med glutenfrie alternativer og brød. Jeg bestilte en salat med Chèvre og karamelliserte valnøtter. Tips: For dere som er ekstra sensitive til gluten vil jeg anbefale dere og ikke ha smøret de tilbyr til brødet da de ikke kan garantere at dette ikke har vært i kontakt med gluten. 

Stedets eget servise.

Etter måltidet brukte vi litt tid i hagen til å ta bilder. Når man har så vakre omgivelser må jo bildene nesten bli fine. Jeg var så heldig å fange mange bilder av en sommerfugl med flotte farger. Den satt helt stille og nærmest poserte for meg. Det var ganske morsomt! Alt i alt en fin dag!

  • Har dere spennende planer for helgen?

Short translation: These photos were taken on one of the last days of my holiday. My mom and I decided to have some fun just us girls. We got to borrow my dad’s Alfa Romeo spider from the 70s and went for quite a long drive through some beautiful scenery.  We also stopped for lunch at a historical building that often hosts weddings and other kinds of celebration.

#lunsj #alfaromeo #spider #åpenbil #utentak #cabriolet #retro #norge #oslo #oppegård #villasandvigen #gjersjøen #stil #sol #vintage #historie #secondhand #kos #sommer #sommerdag #krøller #rødelepper #vintagestyle #pinup #ootd #blogger #vintageblogger #brunette #40s #50s #1940sstyle #1950sstyle #makeup #pincurls #smile #style #truevintage

10 kommentarer

10 thoughts on “Åpen bil, jentedag og lunsj

  1. Så utrolig nydelig antrekk og bil. Så ut som dere hadde en veldig fin dag begge to. Jeg har planlagt å være mye sammen med venner i helgen og kanskje ta en tur på kino 😉

  2. Mira: Takk for koselig kommentar. Vi hadde det veldig fint og var også heldige med været. Håper du får en like koselig helg <3

  3. ååh, for en koselig jentedag dette så ut til å være! – Og såå fin plass dere var på, idyllisk! 😀
    Beundrer deg for at du kjører din egen stil, og så moro! Jeg syns du så nydelig ut med sjalet jeg 🙂

  4. kinesinterior: Det var det virkelig. Er helt nydelig ved Gjersjøen. Som jeg skrev er det mange som gifter seg og tar bryllups bildene sine der. Det skjønner jeg veldig godt.

    Takk, det var koselig å høre. Kunne virkelig ikke tenke meg å ha en annen stil 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *