En høstkveld ved Syverudtjern

Categories Min vintage garderobe
 
De eneste lydene vi hører er vinden i trærne og våre egne tunge skritt. Overalt omkring oss daler gulnede blader ned fra trærne. Høsten er for alvor et faktum. Da vi kommer ned til tjernet lyser de siste solstrålene vi skal se denne dagen. Vannet er glatt helt uten krusninger. De høstfargede trærne speiler seg i den blanke overflaten. Støvlene jeg har på er to nummer for store noe som gjør det litt vanskelig å gå. Rundt halsen har jeg det tunge kameraet og over skulderen mitt nye stativ.
 

For et par uker siden fikk jeg med meg mamma ut på en liten skogstur. Jeg var på utkikk etter et tjern uten altfor mye folk. Vi kjørte utover mot Siggerud og Enebakk. Etter en stund bestemte vi oss for å ta av fra hovedveien for å prøve lykken. Vi endte opp ved en stor parkingsplass ved et enda større bygg. Dette var ikke helt det jeg hadde i tankene. Nedenfor det hele lå det likevel et vann. Vi tok sjansen.

Med oss hadde vi litt utstyr. Kamera, bag, det nye stativet og det som skulle bli selve fokuspunktet for dette lille fotoprosjektet: En gammel brudekjole. Denne har faktisk vært med meg helt fra Nord-Norge og Storslett. Det var en gave fra de vi besøkte i sommer da de fikk vite hvor glad jeg er i brudekjoler. Da jeg fikk den så jeg for meg mørke og eventyraktige bilder i skogen.

En reise nordover

Fortsettelse av en reise nordover


 

Jeg fikk så vidt plass til kjolen i kofferten. Vi måtte være to for å få igjen lokket, men med skulle den! Tenk på reisen den har hatt.


 


 

Som dere ser ble bildene omtrent slik jeg ønsket. Vi testet flere steder, mens vi ventet på mørket. Dette med å ta bilder er i blant en kamp mot klokken. Jeg ville at fotografiene skulle minne om folkeeventyr, Huldra og skogs-alver. For å få den rette stemningen måtte vi derfor ta bilder når solen var på vei ned. Dette ble en noe kald og fuktig opplevelse, men selvsagt veldig gøy.


 

På vei tilbake til bilen begynte det allerede å bli mørkt. En tåkelikende dis fløt bortover vannet. Det var virkelig en flott og eventyrlig avslutning på kvelden.

Short translation: These photos are the results of an evening in the forest by a little lake. I got this dress from the family we visited in the northern parts of Norway this summer. What do you guys think?

#syverudtjern #tjern #natur #norge #skog #høst #høstfarger #enebakk #eventyr #stemning #alv #huldra #fairytale #forest #photography #style #nature #blogger #nofilter #fall #autumn #sky

6 kommentarer

6 thoughts on “En høstkveld ved Syverudtjern

  1. Mona Fjeld: Takk Mona! Tror jeg brukte mest tid på å finne den rette musikken. Lengre tid enn det tok å lage filmen og ta bildene. Klem

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *