Double chocolate chip cookies with salt

Categories Dessert og mat

 

Disse kjeksene har blitt en klassiker i mitt bake-repertoar. Jeg har flere ganger blitt bedt om å ta med en boks til både sammenkomster og bursdager. Derfor tenkte jeg det kunne være morsomt å dele oppskriften her. Den blir alltid en suksess!

 

– 120 gr smør
– 1 egg
– 1 ts vaniljesukker
– 60 gr brunt sukker
– 120 gr hvitt sukker
– 300 gr glutenfritt mel (Jeg brukte Semper fin mix)
– 1/5 ts salt
– 1/5 ts bakepulver
– 250 gr sjokolade (Om ønsket en kombinasjon av hvit og mørk)

 

Slik gjør du:
Forvarm ovnen til 180 grader. Pisk sammen begge slagene av sukker med smør, tilsett deretter egget. Mål opp riktig mengde vaniljesukker, bakepulver og mel. Sikt dette i smørblandingen for å unngå klumper. Del eller hakk sjokoladen i små biter. Tilsett bitene i deigen sammen med salt. Dekk et stekebrett med bakepapir og bruk to spiseskjer til å fordele deigen på brettet. Stek i ovnen i 8-10 min. Strø gjerne litt ekstra salt over baksten før servering.

 


Obligatorisk deling på sosiale medier

Håper de faller i smak!

 

#glutenfritt #bake #kjeks #sjokolade #kos #nom #hjemmelaget

6 kommentarer

6 thoughts on “Double chocolate chip cookies with salt

  1. Ser lækre ud og en nem opskrift. Skal have studenterfest på mandag. Dem må jeg bare lave. Flot fotograferet. Der er virkelig tænkt på alt, der bringer den rigtige stemning frem.
    Har du også en god opskrift på glutenfri pizza snegle?
    KH Hanne

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *