Vårrengjøring og en liten kjøkken-makeover

Categories Hverdag og fest

Jeg pleier sjelden å lage meg faste nyttårsforsetter for det nye året, men som månedene går sette jeg meg små mål som jeg forsøker å oppfylle. Et av disse målene var å reorganisere og rydde litt på kjøkkenet. Kjøkkenet er et av mine favorittrom i leiligheten. Dette er et rom jeg tilbringer mye tid i enten jeg arbeider med bloggen, lager mat eller baker. Ved å reorganisere håper jeg å kunne gjøre det lettere å finne ting og holde det ryddig i hverdagen. En av mine løsninger til å begynne med var å sette opp noen nye hyller av samme type som den jeg allerede har. For så å fylle hyllene med klassiske glassbeholdere for oppbevaring av ingredienser og andre fine ting. I tillegg til dette planla jeg å rydde i både skuffer og skap.

Jeg startet med å sette opp hyllene på den ene veggen. Jeg kjøpte en smalere variant enn den jeg har satt opp over vasken da jeg visste at jeg ikke kom til å oppbevare større ting på disse hyllene. Jeg fant så frem alle ingrediensene fra skapene som sukker, mel, gjær osv. Jeg forsøkte å få en oversikt over hva jeg hadde mest av. Planen var å fylle glassene og sette de på den nederste hylle slik at jeg lett kunne få tak i dem. På grunn av hyllenes lengde måtte jeg begrense antall glass til 11.

På den øverste hyllen ønsket jeg å flytte noen fylte glass som jeg allerede hadde på den andre hyllen for å frigjøre litt plass der og få det til å se ryddigere ut.  De retro-inspirerte milkshake glassene som dere ser helt til venstre på bildet nedenfor var en julegave som også trengte et sted de kunne stå.

Det er ikke alltid man trenger å gjøre ekstremt store forandringer for å gi en følelse av fornyelse. Blant de mindre inngrepene jeg gjorde var å endre måten jeg hadde plassert kjøkkenbordet på slik at det pekte ut i rommet fremfor å stå helt inntil veggen. Andre mindre ting var innkjøp av en blomst og et duftlys som også ga rommet en ny følelse. Jeg ble svært fornøyd med resultatet av min lille kjøkken-makeover. Nå som vi går inn i et nytt år er det deilig med litt fornyelse selv med små grep.

  • Hva synes dere om kjøkkenet?
     
  • Har dere noen spennende nyttårsforsetter eller mål for 2017?
     
  • Er det noen innlegg dere ønsker å se her i det nye året?
     

 

Short translation: I rarely get into the whole “new year, new you – thing”, but during the year I like to make small goals each month that I try to work towards. This month I wanted to give my kitchen a small makeover in order to make it easier to keep the room free of clutter on an everyday basis. The changes were rather small, but the kitchen now feels totally different! What do you guys think?

#vårrengjøring #retro #glass #oppbevaring #ingredienser #kjøkken #vintage #gjenbruk #reorganisering #mål #rydde #førogetter #vintageblogger #respatexbord #hyller #2017 #positiv #inspirasjon #deenklesteting #rent #dekor #interiør #springcleaning #spring #newyear #homedecor #declutter #housework

16 kommentarer

16 thoughts on “Vårrengjøring og en liten kjøkken-makeover

  1. Det ser veldig ryddig ut. Veldig smart å bruke glass som står på hyller. Da får man god oversikt.
    Bra jobba.
    Mona

  2. Så utrolig fint! Absolutt en inspirasjon jeg skal ta med meg den dagen jeg flytter i egen leilighet. Jeg har veldig samme stil som deg. Jeg er veldig glad i det gamle men også moderne så liker å mikse litt.
    Elsker stilen din!

  3. Ryddefeber: Tusen takk! Jeg ble veldig fornøyd så tenkte jeg kunne dele fremgangsmåten slik at andre kan “kopiere” 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *