En oppdatering og et nytt antrekk // An update and a new outfit

Categories Min vintage garderobe

Tiden vi nå befinner oss i føles merkelig og uvant. Det som før var viktig spiller liksom ingen rolle lenger. Likevel må man jo forsøke å forholde seg rolig og rette blikket fremover. Komme seg ut av pysjen og gå seg en rolig tur i naturen. Jeg er permittert fra mine to deltidsjobber og inspirasjonen til å starte kreative prosjekter befinner seg på et nokså lavt nivå. For å muntre meg selv opp har jeg forsøkt å gjøre ting som jeg ellers ikke har så god tid til: Gamle kjoler blir vasket, hull blir sydd igjen og sko pusses blanke. Jeg har også tittet igjennom min samling av vintage plagg og tilbehør i håp om å kunne sette sammen noen nye antrekk. Ett av resultatene ser dere nedenfor. Jeg må innrømme at det føltes ganske rart å pynte seg slik uten noe sted å gå.

Hva driver dere med i denne rare tiden? Håper alt er bra med deg og dine.

The situation we’re in now feels strange and unfamiliar. What used to be important doesn’t seem to matter anymore. Still, we have to stay calm and look towards the future. We have to get out of our pajamas and go for a stroll in nature. I’m temporarily laid off from my two part-time jobs. At the same time I’m lacking inspiration to start a new creative project. To cheer myself up, I’ve tried to do things I normally don’t have enough time for: Old dresses are being washed, holes mended and shoes polished. I’ve also looked through my collection of vintage garments and accessories in hopes of putting together some new outfits. I must admit that it was fairly strange to get all dolled up with no place to go.

What are you doing to pass the time? Take care.

Kjole / dress: Epok Antik och Kuriosa (Stockholm)

Hatt / hat: UFF vintage

Brosje / brooch: Bestemor/ Grandma

Veske / purse: Old touch (Stockholm)

6 kommentarer

6 thoughts on “En oppdatering og et nytt antrekk // An update and a new outfit

  1. You look Absolutely Fabulous Kaja!
    It us a very strange time for all of us.
    I’m doing even more dog walking than usual and otherwise knitting and watching (too much) Netflix, Prime Video etc.
    Take care!
    M X

  2. 🌞 Så befriende at du gjør dette! Flott og vakkert, – et lyspunkt i det som skjer nå. Og verdien av det som er fra fortiden, begynner nok etterhvert endelig å gå opp for mange. – Min drøm er at langveisreiste klær, sko og tilbehør som er “Made in China” kan utkonkurreres i fremtiden av noe slikt som dette som kommer den korteste veien og som har unikt uttrykk. Og som er faglig godt utført, og med omhu. Stå på videre dette er det nye gullet 👗👔🧥👖👙👡

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *